• آذربايجان شرقي
  • آذربايجان غربي
  • اردبيل
  • اصفهان
  • البرز
  • ايلام
  • بوشهر
  • تهران
  • چهارمحال بختياري
  • خراسان جنوبي
  • خراسان رضوي
  • خراسان شمالي
  • خوزستان
  • زنجان
  • سمنان
  • سيستان و بلوچستان
  • فارس
  • قزوين
  • قم
  • كردستان
  • كرمان
  • كرمانشاه
  • كهكيلويه و بويراحمد
  • گلستان
  • گيلان
  • لرستان
  • مازندران
  • مركزي
  • هرمزگان
  • همدان
  • يزد

قوانین سایت

کاربران گرامی ،قوانین و شرایط استفاده از وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا به شرح زیر تقدیم حضور میگردد./

ماده 1- تعاریف

فهرست مطالب:

2-1 سایت و اپلیکیشن فراوکلا

وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا یک موسسه حقوقی نیست، بلکه یک بازارگاه (Legal MarketPlace) اینترنتی دو طرفه برای ایجاد ارتباط بین وکلا و مراجعانی است که نیاز به دریافت خدمات حقوقی دارند. در این سند از وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا  با عنوان فراوکلا یاد خواد شد.

فراوکلا صرفا یک سامانه مدیریت خدمات حقوقی است و هیچ تعهدی نسبت به خدمات خارج سامانه ندارد.

فراوکلا: ارائه‌دهندهٔ خدمات برخط از طریق سایت و اپلیکیشن است. نام و علامت تجاری ثبت‌شدهٔ فراوکلا و تمام امتیاز سایت و اپلیکیشن فراوکلا متعلق به شرکت آرتا عمارت امین است

شرکت: منظور شرکت  آرتا عمارت امین به شماره ثبت 58586 می‌باشد.

سایت: منظور از سایت، وبسایت رسمی فراوکلابا دامنهٔ www.faravokala.ir است. تمام امتیازات این وبسایت در مالکیت شرکت است.

 اپلیکیشن: منظور از اپلیکیشن، نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند فراوکلا است که تا به حال برای سیستم عامل Android طراحی شده است. این نرم‌افزار در مالکیت شرکت است.

سامانهٔ فراوکلا: به نرم افزار یا سخت افزاری که جهت تامین و براورده سازی نیاز کاربر در یک موضوع خاص طراحی و پیاده سازی شده باشد سامانه می گویند.منظور از سامانهٔ فراوکلا، مجموعه امکانات نرم‌افزاری فراوکلا است. فرا وکلا صرفا یک پلتفرم مدیریت خدمات است و هیچ تعهدی نسبت به طرفین ندارد.

پلتفرم: منظور از پلتفرم، واسطی الکترونیکی و مجازی است که با ایجاد فضای برخط، امکان خدماتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

کاربر: منظور از کاربر، فردی است که بعد از تأیید شماره تلفن همراهش، در سایت یا اپلیکیشن فراوکلا فعالیت می‌کند، چه به عنوان کاربر وکیل و چه به عنوان کاربرعادی بر حسب صلاحدید و رویکردهای تعیین‌شده در فراوکلا، ممکن است هویت تمام کاربران فراوکلا در سطوح مختلف احراز شود.

کاربر عادی:هر شخصی حقیقی که از طریق یک نام کاربری (شماره تلفن همراه) و رمز عبور به سایت و اپلیکیشن فرا وکلا دسترسی پیدا می‌کند و از خدمات موجود بهره می برد.

کاربر وکیل:وکلای پایه یک و متخصص از کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه که پس از احراز هویت ، به منظور دریافت درخواست های حقوقی و ارایه خدمات حقوقی دروب سایت و اپلیکیشن فرا وکلا ثبت نام و خدمات قابل ارائه توسط خود را احراز کرده اند.

ماده 2- شما، یا ضمیر مالکیت((تان))

به معنی هر کاربر وب‌سایت (شامل کسانی که وارد وب‌سایت و اپلیکیشن فرا وکلا می‌شوند یا وارد حساب کاربری می‌شوند و یکی از خدمات حقوقی را استفاده یا درخواست  می‌کنند).

ماده 3- حساب، حساب کاربری، پنل کاربری یا داشبورد

به طور کلی منظور از حساب کاربری(کاربر وکیل یا کاربر عادی)، شماره تلفن همراهی است که کاربر با آن در سایت یا اپلیکیشن فراوکلا ثبت نام کرده است.

ماده4- دسترسی

به معنای اتصال و ورود به حساب کاربری و بهره مندی از خدمات حقوقی برای کاربران عادی و ارائه خدمات حقوقی برای کاربران وکیل می باشد.

ماده 5 -ساعت کاری و روزکاری:

بخش ارائه ی خدمات وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا به صورت شبانه روزی است و ساعت کاری بخش مرکز تماس پشتیبانی 24 ساعته می باشد.

ماده 7 - مشاوره حقوقی:

ارتباط بین کاربر وکیل و کاربر عادی پیرامون موضوع انتخاب شده در مشاوره و طرح موضوع و دریافت نظریه وکیل، ارائه راهکار قانونی و رفع ابهامات کاربر عادی است. این مشاوره حقوقی در وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا  به صورت تلفنی و یا متنی(تنظیم اوراق قضائی) با کاربر وکیل انجام میپذیرد.

ماده 8- هزینه مشاوره تلفنی و تنظیم اوراق قضایی:

وجه قابل پرداخت توسط کاربرعادی برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی و تنظیم انواع  اوراق قضایی شامل انواع لایحه، شکواییه، دادخواست، اظهارنامه، اقرارنامه، توافقنامه، قراردادها و ... وبه طور کلی انواع متون حقوقی مورد استفاده در محاکم قضایی که از کاربر وکیل درخواست و دریافت میکند میباشد.

ماده 9 - شرایط، الزامات و تعهدات یا توافقنامه:

به معنی قرارداد قانونی که شما با ما می‌بندید و شامل این شرایط و تعهدات، سیاست حریم خصوصی، و دیگر سیاست‌ها، شیوه نامه‌ها و مقرراتی می‌شود که در وبسایت و اپلیکیشن  فراوکلا وجود داشته و یا متعاقبا اصلاح و یا ابلاغ و اعلام می گردد. 

ماده 10- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران:

قانون اساسی، قوانین عادی، قانون تجارت الکترونیک، مصوبات هیات وزیران، مصوبات شورای عالی مجازی، آیین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، شیوه نامه‌ها و کلیه ضوابط قانونی موضوعه.

ماده 11- عامل و روش های پرداخت:

موسسه مالی، بانک یا درگاه پرداختی که از آن برای پرداخت بهای ارائه خدمات درخواست شده می‌شود.

ماده 12- پشتیبانی:

کلیه پشتیبانی‌ها :مالی - سفارشات - فنی و دیگر موارد صرفا از طریق قسمت پشتیبانی سایت فراوکلا انجام خواهد شد.ملاک گفتگو و پشتیبانی سیستم پشتیبانی فراوکلا می‌باشد.

ماده 13-تفسیر:

هرگونه ابهام در تعبیر و تفسیر در شرایط و تعهدات اعلامی جهت استفاده و فعالیت در وبسایت و یا اپلیکیشن فراوکلا، توسط موسسین و مدیران این وبسایت بیان و مشخص می شود، کلماتی مثل «شامل»، «ازجمله»، «همچون»، «مثل» و «از قبیل» به‌هیچ‌وجه محدودکننده نیستند و وقتی جایی از صلاحدید خودمان صحبت می‌کنیم، منظور صرفاً صلاحدید مدیران و متصدیان ذیصلاح در وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا است (مگر آنکه در توافقنامه به گونه دیگری بیان ‌شده باشد).

ماده 14-قوانین حاکم:

فراوکلا وبسایت و اپلیکیشن یا سامانه خود را از داخل ایران اداره می‌کند. درنتیجه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در مورد آن نافذ هستند و فراوکلا از قوانین و مقررات ایران پیروی می‌کند و تحت نظام قضایی و حقوقی ایران عمل خواهد کرد. هرگونه قانونی که به شکل اجتناب‌ناپذیر در مورد و موضوع مرتبطی وارد و وضع باشد، در آن زمینه قانون در مورد فراوکیل نافذ خواهد بود.

ماده 15- محتوا:

کلیه مطالب اعم از تصویری، نوشتاری و صوتی موجود در وب‌سایت و اپلیکیشن است که شامل و نه محدود به اطلاعات، داده‌ها، گرافیک، نرم‌افزار، آیکون دکمه، علائم تجاری، خدمات‌های الکترونیکی، تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری است درصورتی‌که محتوا توسط فراوکلا بارگذاری شود، محتوای فراوکلا و اگر توسط کاربر بارگذاری شود، محتوای کاربران نامیده می‌شود.(کلیه محتواهایی که از طرف کاربران بارگذاری شود چه وکیل و چه کاربر عادی)

ماده 16- محتوای حقوقی:

کلیه اسناد حقوقی و قراردادهای موجود در وبسایت است، مالکیت محتوای حقوقی متعلق به فراوکلا است و در صورت خرید محتوا توسط کاربران صرفاً مجوز استفاده از محتوای حقوقی داده می‌شود نه مالکیت محتوای حقوقی.

1-16-خدمات مشاوره حقوقی تلفنی:

شامل رزرو و پرداخت هزینه جهت مشاوره تلفنی برای کاربرعادی توسط کاربران وکیل

2-16-خدمات تنظیم اوراق قضائی

نگارش و تنظیم انواع اوراق قضایی شامل انواع لایحه، شکواییه، دادخواست، اظهارنامه، اقرارنامه، توافقنامه، قراردادها و ... وبه طور کلی انواع متون حقوقی مورد استفاده در محاکم قضایی بنابر درخواست و نیازمندی کاربر عادی توسط کاربر وکیل میباشد.

ماده 17-مسئولیت ها ، تعهدات و قوانین عمومی کاربران

1-17- کاربران اعم از کاربرعادی و کاربر وکیل با ثبت نام در سایت و اپلیکیشن فراوکلا و همچنین با هر بار استفاده از پلتفرم می‌پذیرند که شرایط، الزامات و تعهدات استفاده از وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا و همچنین قوانین حفظ حریم شخصی سامانه فراوکلا را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن و بدون هیچگونه محدودیت و شرطى، مفاد این اسناد را پذیرفته است.

2-17-هرگونه استفاده از وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا به معنی پذیرفتن شرایط مندرج در این سایت و اپلیکیشن  است. سامانه فرا وکلا هیچ توافقی با کاربران خارج از این شرایط ندارد. قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود.

3-17-قوانین و مقررات ذکر شده ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین کاربران ملزم به بررسی قوانین پلتفرم در هر بار استفاده از آن می باشند و استفاده کاربران از وبسایت یا اپلیکیشن فراوکلا به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است. بنابراین سامانه فرا وکلا بنابر صلاحدید می تواند شرایط توافقنامه را تغییر دهد، اما تمام تلاش بر این خواهد بود که اطلاعات مربوط به تغییرات در وبسایت یا اپلیکیشن منتشر شود یا اطلاع رسانی شود. اگر بعد از تغییر شرایط توافقنامه همچنان به استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن ادامه دهید، به معنی آن است که شرایط جدید یا اصلاح‌شده را پذیرفته‌اید.

  1. کاربر متعهد می‌گردد که صرفاً با شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام و عضویت در وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماماً مسئول بوده و فراوکلا علاوه بر اینکه هیچ مسئولیتی در این قبال ندارد ،به محض آگاهی از این موضوع می تواند نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام نماید.
  2. مسئولیت حفاظت ازاطلاعات کاربری شما به عهده خودتان است. هرگونه خسارت یا آسیب برخاسته از عدم حفاظت شما از مشخصات حساب کاربریتان متوجه شما بوده و فراوکلا هیچ گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرید.
  3. کاربران می‌پذیرند که فراوکلا یک سامانه اینترنتی دو طرفه برای ایجاد ارتباط بین وکلا و مراجعانی است که نیاز به دریافت خدمات حقوقی دارند میباشد.
  4. فراوکلا صرفا بستر و زیرساخت مشاهده و امکان استفاده از خدمات حقوقی  است. مسئولیت استفاده صحیح از این ابزار با کاربران است. 
  5. کاربران می پذیرند فراوکلا  صرفا یک سامانه مدیریت خدمات حقوقی است و هیچ تعهدی نسبت به خدمات طرفین خارج از بستر سامانه ندارد.
  6. کاربر عادی می پذیرد هرگونه اطلاعات دارای جنبه سری، حیاتی یا شخصی که ممکن است مورد سوءاستفاده‌ سایرین قرار بگیرد را از اطلاعات ارسالی در درخواست های خود برای سامانه حذف کرده و سپس آن‌ها را ارسال کند. در صورت عدم رعایت این بند، مسئولیت سوءاستفاده از این اطلاعات توسط سایر کاربران بر عهده‌ی کاربر عادی خواهد بود.
  7. کاربران متعهد می گردد در شرح درخواست حقوقی خود، از بکار بردن اسامی افراد، شماره تماس، ایمیل، نام ارگان ها و شرکت ها، افراد سر شناس و این چنین جدا خودداری کند. بدین منظور کاربرعادی  متعهد رعایت ادب و احترام و موازین قانونی را در شرح درخواست های خدمات حقوقی می باشد. و کاربران تماما خود مسئول محتوای درخواست مطروحه در سایت می باشد.
  8. چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند موضوع را از طریق بخش پشتیبانی سامانه فراوکلا مطرح و بخش های مربوطه پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
  9. کاربران اعم از عادی و وکیل می پذیرند در صورتی که در خصوص پایان اقدامات هر خدمت ارائه شده توسط کاربر وکیل در بستر سامانه، بین ایشان اختلافی حادث گردد، تصمیم فراوکلا  و تیم داوری حاضر در فراوکلا فصل الخطاب خواهد بود و این تصمیم قطعی و لازم الاجرا است و هیچ اعتراضی از سوی طرفین مسموع نخواهد بود. و امکان هر گونه طرح دعوی در مجامع قانونی در این زمینه را از طرفین ساقط می کند.
  10. سامانه فراوکلا در هر زمانی که به نتیجه برسد که کاربر از این قوانین و شرایط و یا هر تعهدی، تخطی کرده‌ است،ممکن است دسترسی کاربر را به حساب کاربری مسدود نماید  و یا به صلاحدید خود محدود، معلق یا ملغی کند.
  11. کاربران می‌پذیرند هزینه خدمات حقوقی ارائه و اعلام شده از سوی فراوکلا ، ممکن است متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی فراوکلا بر اساس استانداردهای موجود تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
  12. کاربران می بایست اطلاعات درخواستی را به‌طور صحیح اعلام نموده و مسئولیت ثبت اشتباه و یا خلاف واقع بر عهده شخص کاربر است.
  13. هر زمان که کاربران از استفاده غیرمجاز از نام کاربری، رمز، حساب، یا خدمات ارائه‌شده، مطلع گشتند، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به پشتیبانی فرا وکلا اطلاع دهند
  14. پس از ایجاد حساب کاربری، امکان حذف حساب کاربری امکان پذیر نیست و صرفا امکان انسداد و غیرفعال نمودن حساب کاربری وجود دارد. دقت داشته باشید اطلاعات حساب کاربری کاربران کاملا محرمانه تلقی شده و این اطلاعات بر اساس سطوح دسترسی و پروتکل های خاصی برای تیم پشتیبانی فرا وکلا در دسترس خواهد بود.
  15. کاربران مسئولیت صحت و اصالت اطلاعاتی که در حساب خود وارد می‌کنند، را تماماً بر عهده دارند.
  16. کاربران می‌پذیرند که فرا وکلا برای اطلاع رسانی های سامانه از بخش اعلانات و تیکت ها استفاده مینماید. و از ارسال ایمیل،تیکت، پیامک و یا اعلان در حساب کاربری به عنوان راه ارتباطی فرا وکلا با وی استفاده کند.
  17. کاربران اعم از عادی و وکیل متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت مقررات دنیای مجازی و قوانین و مقررات جرایم رایانه ای و قوانین الکترونیکی در هنگام استفاده از فراوکلا هستند
  18. کلیه پرداخت‌هایی که در خصوص استفاده از خدمات حقوقی می‌باشد می‌بایست صرفاً به حساب درگاه اینترنتی وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا انجام گیرد و در صورت واریز مبلغ به حساب شخصی وکیل و مشاور، وبسایت و اپلیکیشن فراوکلا هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  19. به‌صورت روزانه نظرات کارکنان توسط واحد پشتیبان اخذ و در صورت عدم رضایت پیگیری لازم انجام خواهد شد.

ماده 18-شرایط و قوانین استفاده از بخش مشاوره حقوقی برخط

الف )جهت استفاده کاربرعادی

  1. سرویس گفتگو آنلاین در فرا وکلا به جهت شناسایی و دریافت راهکار مناسب برای حل مشکل حقوقی است. در این گفتگو وکیل کاربر با ارائه راهنمایی‌های مربوط قدم بعدی ارائه تخصصی خود را اعلام می‌کند.
  2. ارائه هرگونه خدمت(به جز پرسش و پاسخ که رایگان است) از طرف کاربر وکیل  منوط به ثبت سفارش خدمت و پرداخت هزینه آن است.
  3. هرگونه دریافت خدمات خارج از روال کاری فرا وکلا خلاف قوانین فرا وکلا است و فرا وکلا هیچ تعهدی نسبت به مبالغ پرداختی شما و کیفیت خدمات ارائه شده کاربروکیل ندارد. فرا وکلا صرفاً خدماتی را نظارت می‌کند که از طریق مسیر کاری فرا وکلا هماهنگی می‌شود.
  4. تمام نظرات پس از ثبت از طرف کاربر نیاز به تایید مدیریت سایت دارد. پس از تایید این نظرات در پروفایل وکیل نمایش داده می‌شود تا کاربران دیگر بتوانند از تجربه‌های دیگران استفاده کنند.

ب)جهت فعالیت کاربر وکیل

  1. گفتگو آنلاین در وبسایت و اپلیکیشن  فرا وکلا صرفاً جهت بررسی مشکلات حقوقی و نیاز کاربرعادی است.
  2. هرگونه دریافت و اعلام شماره تماس و یا هدایت کاربرعادی/موکل به ارتباط شخصی، خارج از فرا وکلا خلاف قوانین فرا وکلا بوده و در صورت مشاهده حساب کاربری کاربروکیل برای همیشه بدون اطلاع قبلی مسدود خواهد شد.
  3. در قوانین به کاربرعادی/ موکل اعلام شده است که هر گفتگو تنها برای درج یک موضوع و مشکل است. در صورت نیاز به اعلام موضوعات بیشتر لازم است ثبت سفارش جدید برای ایشان انجام شود.
  4. وکلایی که در وب‌سایت و اپلیکیشن فراوکلا  حساب کاربری  دارند و پکیج خدمات آنها فعال است دارای کد پروانه وکالت بوده و مجوز ارائه خدمات حقوقی را دارند.  اما در نهایت مسئولیت راهنمایی و راه حل حقوقی کاربران توسط وکیل  با شخص وکیل است و کاربرعادی با تایید قوانین سایت، شرایط و مسئولیت آن را می‌پذیرد و برعهده می‌گیرد.

ماده 19- شرایط، الزامات و تعهدات در تعاملات مالی

الف)خرید
هر نوع پرداخت از طریق عامل پرداخت برای دریافت خدمات از سایت فرا وکلا با کلمه خرید عنوان می گردد.

ب)پرداخت هزینه خدمات

    1. با توجه به اینکه اعلام هزینه توسط فراوکلا، ایجاب محسوب می گردد، قبول یا رد آن توسط کاربرعادی ووکیل کاملا اختیاری است، لذا توافق حاصله مطابق ماده10 قانون مدنی بوده و فی مابین کاربر عادی و کاربروکیل نافذ است.
    2. اگر تراکنش پرداخت هزینه خدمت ،توسط عامل پرداخت (که خارج از کنترل ما است) برگشت بخورد، یا دچار مشکلی شود، و همچنین اگر تحت شرایط ذکرشده در این توافقنامه هزینه پرداختی توسط کاربر عادی یا مشتری عودت داده شود، وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا دسترسی کاربر به محتوای خریداری‌شده و دریافت خدمات را معلق یا ملغی خواهد کرد.
    3. اگر به هر دلیلی تراکنش مشکوک و غیرقانونی اتفاق بیافتد، تراکنش‌های انجام‌شده لغو و باطل خواهد شد و فرا وکلا دسترسی کاربر به محتوای خریداری‌شده و خدمات دریافتی را معلق یا ملغی خواهد کرد و همچنین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به صلاحدید فرا وکلا حساب کاربری مربوطه را معلق یا مسدود کند.

ماده 20- وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا در موارد زیر سلب مسئولیت می نماید:

  1. مسئولیت محتوای منتشرشده در حساب کاربری وکیل در وبسایت واپلیکیشن فراوکلا به عهده شخص کاربروکیل بوده و فرا وکلا صرفاً بستر ایجادشده جهت مدیریت و نگهداری است.
  2. سلب مسئولیت در ضرر و زیان ناشی از ارائه اطلاعات خلاف واقع یا ناقص توسط کاربرعادی به وبسایت فرا وکلا یا کاربر وکیل باشد.
  3. سلب مسئولیت در ضرر و زیان که ناشی از ارائه هرگونه اطلاعات ناقص یا نادرست و یا اقدامات زیان‌بار کاربر وکیل صورت بپذیرد.
  4. سلب مسئولیت درضرر و زیانی که ناشی از انتشار اطلاعات سری و محرمانه خود یا دیگران توسط کاربر عادی به وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا یا کاربر وکیل باشد.
  5. سلب مسئولیت در ضرر و زیانی که ناشی از انجام خارج از سامانه‌ مکاتبات، پرداخت‌ها و هرگونه تعامل و برقراری ارتباط کاربر عادی یا کاربر متخصص با یکدیگر، سایر اعضای وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا و واحدهای پشتیبانی باشد.
  6. سلب مسئولیت در ضرر و زیانی که ناشی از هک یا نفوذ غیرمجاز به وبسایت و اپلیکیشن فرا وکلا باشد.
  7. سلب مسئولیت در ضرر و زیانی که ناشی از عدم برنامه‌ریزی صحیح کاربر وکیل برای وصول دستمزد خود از کاربر عادی باشد.
  8. سلب مسئولیت در ضرر و زیان ناشی از نتیجه هر راهکار حقوقی ارائه شده توسط کاربروکیل به کاربران عادی.
  9. سلب مسئولیت در خصوص دریافت خدمات یا ارائه خدمات بین کاربر عادی و کاربر وکیل خارج از سامانه فراوکلا و به طور مستقیم و غیر مستقیم.
  10. سلب مسئولیت در خصوص اعطای وکالت توسط کاربر عادی به کاربر وکیل چه در داخل و چه در خارج از سیستم و سامانه  فرا وکلا.

 در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه اختلاف،حقوق و تعهدات طرفین بر اساس مفادی که در ادامه می‌خوانید، تعیین می شود. در زمان اختلاف، ادعای ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط و قوانین فراوکلا قابل قبول نخواهد بود.

فرا وکلا با تمام امکانات خود از جمله واحدهای پشتیبانی و رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات و ایجاد صلح و سازش فی مابین کاربر عادی/موکل و کاربر وکیل را معمول خواهد داشت. در صورت بروز هرگونه اختلاف  ( فقط اختلافاتی که در حوزه خدمات آنلاین این سامانه رخ داده ) بین کاربرعادی/ موکل و کاربر وکیل نخست از طریق قسمت پشتیبانی، به رایگان طرفین را به حل مشکل ترغیب نموده و در صورت عدم حصول نتیجه، با دریافت حق‌الزحمه داوری، از طریق «مرجع حل اختلاف فرا وکلا »، به حل و فصل اختلافات بین طرفین بپردازد.(تاکید میگردد فقط اختلافاتی که از مشاوره تلفنی ،تنظیم اوراق قضایی و یا خدمات آنلاین که از سامانه ایجاد شده در غیر اینصورت اختلافات و یا توافقات خارج از فراوکلا به عهده کاربران(کاربر وکیل و کاربر عادی) میباشد،مثلا اگر کاربر عادی از طریق سامانه فراوکلا  با یکی از وکلای این سامانه، در قبال پرداخت حق المشاوره و یا حق التحریر ،مشاوره تلفنی و یا عریضه خود را تحویل بگیرد و در نهایت این تماس باعث ایجاد آشنایی بیشتر و ارتباط حضوری و یا قرارداد فی مابین گردد ،فراوکلا هیچ مسئولیتی در قبال ارتباط حضوری فی مابین آنها  ندارد و اختلافات ناشی از ارتباط حضوری و قراردادی به عهده کاربر وکیل و کاربر عادی میباشد  )

ماده 21- شرایط ثبت نام وکیل در سامانه فراوکلا :

شرایط عضویت وکیل در فراوکلا داشتن حداقل 3 سال سابقه از تاریخ صدور  "پروانه وکالت پایه یک" میباشد،وکیل جمعا با دوره کارآموزی میبایست 5 سال سابقه فعالیت داشته باشد.

ماده 22- حقوق معنوی و مالکیت محتوا

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرتا عمارت امین میباشد و هرگونه کپی برداری و یا مشابه سازی از نام و یا طراحی این سایت پیگرد قانونی دارد.